07.05.2024r.          (wtorek)
15:30 – 16:30        rejestracja zawodników, poczęstunek
16:30                     otwarcie zawodów, losowanie stanowisk
16:45 – 19:00        zajmowanie stanowisk. Sondowanie,
19:00                     rozpoczęcie zawodów
19:30 – 20:00        nęcenie

12.05.2024r.          (niedziela)
10:00                     koniec zawodów
10:30                     Ogłoszenie wyników. Wręczenie nagród. Zakończenie zawodów
LOSOWANIE STANOWISK
Losowanie stanowisk odbędzie się w następujący sposób: Będą dwa pojemniki do losowania, w jednym z nich będą nazwiska osób z poszczególnych  drużyn a w drugim numery stanowisk. Najpierw zostanie wylosowana pierwsza drużyna (przez któregoś z zawodników), która będzie losowała dla siebie numer stanowiska a następnie z drugiego pojemnika następną drużynę i tak kolejno, aż do zakończenia losowania. Po wylosowaniu numeru stanowiska drużyny udają się na swoje stanowisko.

REGULAMIN ZAWODÓW

  1. Zawody będą rozgrywane systemem drużynowym (19 drużyn), metodą rzutową, zgodnie z zasadą „złów i wypuść”.
  2. Każdy z zawodników łowi ryby na dwie wędki.
  3. Dozwolone jest korzystanie maksimum z dwóch markerów (bojek) do oznaczenia łowiska na jedną drużynę.
  4. Zawody odbywają się na żywej rybie, zgodzie z zasadą “catch & release”, czyli “złów i wypuść” Do klasyfikacji zaliczają się ryby: karp, amur o wadze powyżej 5 kg.
  5. Do klasyfikacji końcowej zalicza się sumę wagi 3 największych ryb danej drużyny.
  6. Wyholowaną rybę trzeba niezwłocznie umieścić w worku karpiowym.
  7. Ważenie ryb będzie odbywać się rano w godz. 8:30 – 9:30 oraz wieczorem w godz. 18:00 – 19:00. W przypadku złowienia ryby powyżej 20kg należy zgłosić ten fakt sędziemu, który w miarę możliwości zważy ją wcześniej niż wyznaczone godziny (podczas ważenia ryba musi mieć ponad 20kg w innym przypadku nie zostanie wpisana do kontrolki połowu i zważona zostanie ponownie w godzinach wskazanych powyżej). Odpowiedzialnością drużyny przetrzymującej rybę w worku jest jej umieszczenie na odpowiedniej głębokości.
  8. Nęcenie będzie się odbywało w godz. 10:00 – 10:30 i  o godz. 17:30-18:00.
  9. Złowione ryby zaraz po zważeniu przez sędziego są wypuszczane do wody.
  10. Obowiązuje konieczność posiadania podbieraka karpiowego, kołyski, odkażacza oraz min. 3 worków do przetrzymywania ryb z odpowiednio długimi sznurkami, a także trójnogu do ważenia.
  11. Do podbierania ryb należy korzystać tylko i wyłącznie z podbieraków o minimalnej rozpiętości 80 cm
  12. Podczas podbierania i odhaczania ryb należy zachować szczególną ostrożność.
  13. Wędkowanie musi odbywać się w obrębie swojego stanowiska. Obszar jak i odległość wędkowania wyznacza załączona mapka i markery znajdujące się na stawie.
  14. Hol ryby powinien być przeprowadzony w obrębie swojego stanowiska i wyłącznie z brzegu. W wyjątkowych sytuacjach dozwolone jest wejście do wody i hol ryby w obrębie swojego stanowiska. Jeśli ryba zahaczy o żyłki drużyny sąsiedniej, mogą oni zgłosić (ale nie muszą) protest. W przypadku uznania protestu przez sędziego ryba nie będzie zaliczona.
  15. Ryba holowana przed sygnałem zakończenia zawodów musi być podebrana  w czasie maksimum 10 minut po sygnale zakończenia zawodów.
  16. Jedynie zawodnicy mogą: sondować, zanęcić, holować i podbierać. Osoby towarzyszące mogą pomagać w sytuacjach nie związanych bezpośrednio z łowieniem. Np.: rozbijać namioty.
  17. W momencie opuszczenia przez drużynę stanowiska należy wyjąć z wody wszystkie zestawy. Na stanowisku musi zawsze znajdować jeden członek danego zespołu.
  18. Dozwolone jest wędkowanie tylko i wyłącznie metodą gruntową stosując wyłącznie zestawy włosowe.
  19. Zakaz łowienia na method feeder, w tym stosowania koszyczków, podajników oraz sprężyn itp.
  20. Zakazuje się stosowania więcej niż jeden hak na jedną linkę główną.
  21. Zakazuje się stosowania plecionki jako linki głównej.
  22. Zabrania się stosowania surowego ziarna.
  23. Zawodnicy zobowiązani są do rozbijania namiotów, ustawiania przyczep kempingowych w obrębie swojego stanowiska. Wędki muszą zostać umieszczone nie dalej niż 5 metrów w jedną i drugą stronę od wbitego palika z numerkiem. Numerów stanowisk nie wolno przenosić.
  24. W przypadku nieporozumienia między drużynami należy zgłosić ten fakt sędziemu, który spór rozstrzygnie.
  25. W przypadku złych warunków atmosferycznych organizator może zmienić termin lub przerwać zawody, wówczas o zajętych miejscach decydować będą wyniki z chwili przerwania zawodów.
  26. Organizator nie ponosi żadnej odpowiedzialności za poniesione straty w sprzęcie i wyposażeniu zawodników.
  27. Obowiązuje zakaz prowadzenia pojazdów po spożyciu alkoholu także po drogach gruntowych wokół zbiornika.
  28. Psy muszą być pod ciągłą kontrolą właściciela.
  29. Prosimy o załatwianie swoich potrzeb fizjologicznych w tojtojach.
  30. W czasie trwania zawodów zabrania się hałasowania, słuchania głośno muzyki, krzyków które będą przeszkadzać innym uczestnikom zawodów. Cisza nocna obowiązuje od godziny 22:00 do 6:00.
  1. Zwycięzcą zawodów będzie drużyna, która uzyska sumarycznie największą wagę maksymalnie 3 złowionych ryb zaliczanych do klasyfikacji. W przypadku uzyskania przez drużyny równej ilości wagowej zwycięzcą zostanie drużyna której waga największej ryby będzie większa. W przypadku tej samej wagi największej ryby, za zwycięzcę uznaje się drużynę, której waga kolejnej ryby jest większa. Dla przykładu zwycięzcą może zostać drużyna, która złowi 2 ryby o łącznej wadze większej niż łączna waga 3 ryb innej drużyny.
  2. Przewidziane są bony oraz puchary (szczegóły zostaną podane wkrótce).
  3. Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany regulaminu tuż przed zawodami lub w trakcie ich trwania. O wszystkich zmianach regulaminu zawodnicy zostają poinformowani.
  4. Łamanie regulaminu, może skutkować otrzymaniem żółtej kartki od sędziego. Druga żółta kartka skutkuje czerwoną a co za tym idzie dana drużyna zostaje wykluczona z kontynuowania wędkowania a osiągnięte do tej pory wyniki anulowane. W przypadku rażącego naruszenia niniejszego regulaminu sędzia zawodów może od razu ukarać drużynę czerwoną kartką z pełnymi jej otrzymania konsekwencjami.  Drużynie która została wykluczona z zawodów nie przysługuje zwrot opłaty wpisowej lub innych poniesionych kosztów.
  5. Każda drużyna jest zobowiązana, po zakończeniu zawodów do pozostawienia swojego stanowiska w czystości. Tablice od numerków stanowisk oraz worki ze śmieciami proszę dostarczyć po zawodach na miejsce zbiórki.
  6. Na czas trwania zawodów zostaje wyłączona z użytkowania droga od zjazdu ze ścieżki rowerowej na stanowiska od strony rzeki Skawy. W szczególnych przypadkach będzie możliwość przejazdu przez zamkniętą drogę ale zawsze musi być ona uzgodniona indywidualnie z sędzią, który musi na to wyrazić zgodę. Zakaz przejazdu dotyczy także osób odwiedzających (odpowiedzialnością drużyny uczestniczącej w zawodach jest poinformowanie o tym fakcie swoich gości).
  7. Po zajęciu stanowisk nie jest możliwe poruszanie się samochodami, hulajnogami czy ogólnie pojazdami mechanicznymi po terenie łowiska.
  8. Start w zawodach jest równoznaczny z akceptacją tego regulaminu.
  9. Każdy uczestnik akceptując niniejszy regulamin wyraża nieodpłatną i nieodwracalną zgodę robienia mu zdjęć i filmów wideo oraz wyraża zgodę na publikację tych materiałów uzyskanych podczas trwania zawodów na profilach społecznościowych oraz stronach www.
  10. Przewidziane są obiady w środa/czwartek/piątek/ sobota.
  11. W sprawach nie ujętych w tym regulaminie rozstrzygający głos ma sędzia zawodów.
  12. Organizator nie bierze odpowiedzialności za straty w sprzęcie i wypadki losowe zawodników i ich gości.
  13. Wpisowe za zawody wynosi 900zł od drużyny. Płatności należy dokonać do 15.03.2024r.